RSS

Dilema jedne mladosti – ili šta je bolje biti – pijan i mlad, ili trezan (rok)star?

11 јан

Bolje biti pijan nego star. Bolje biti (rok)star nego pijan. I još bolje biti (rok)star ali mlad. Hoću li stvarno ići na koncert Plavog orkestra? Ne, nije u pitanju da li je sramota ići na isti, već imam li snage da čujem pesma sa prvog albuma? Pre nekoliko godina pisala sam uvodnik ili oproštajni tekst za jednu generaciju maturanata i kao asocijaciju na doba svoje mature krenuh da navedem čuveni stih … drugovi, već nam se bliži... i nikako da mi se razbistri koja nam se to godina bližila. Po glavi mi se motalo… trideseta, i bilo mi je OK, ali ipak nešto nije štimalo. Kako mi se, kao asocijacija na maturu vrti ta brojka? I, pustim na YuTube spot i desi mi se nešto kao naručena sačekuša – Loša otpeva … da se bliži dvadeseta. Kako sam već prošla pola puta od te pesme??? Beše to Suada

Danas me dočeka taj čuveni hitr Bolje biti pijan nego star. Zajedno smo rasli taj album, jedna gimnazija i ja. I, dok sam u tim godinama slušala istu, stvarno sam mislila kako je bolje biti pijan, ali da čak ni to nije važno jer starost je jako daleko, jer i te dvadesete mi se činjaše strašnim. Ali, pitanje koje me je tada onako istinski mučilo jeste bilo – da li će kada dođe zima i prve pahulje, on da me čeka kraj prve gimnazije? Bila je, i danas je to prva gimnazija, ja tada nisam bila buca, ali pesnička sloboda i nebitna, bilo je bitno samo da li će jednog snežnog dana on stati pred kapiju iste i čekati? Ili će u nekoj kafani, što je verovatnije, pevati – Sneg je opet, Snežana, al mnogo dana nas deli… Bila je to dilema bitnija od one da li je bolje pijanstvo ili starost.

Danas čujem da je udruženje penzionera Vojvodine (ili to beše SUBNOR iste) tražilo da se zabrani Plavi orkestar zbog te pesme. Oni su dilemu shvatili na pravi način.

I slušajući danas Lošu i ekipu kako uživo pevaju … da tu o Buci, pijanstvu i čekanju, zamislih sebe na tom koncertu i zastade mi knedla ali ne u grlu, već u čuvenoj tački JA. Može li čovek još jednom da proživi svoju mladost i da prizna da je bolje biti… Da li i ovde važi pravilo da svaku knjigu treba barem dva puta pročitati (ili pesmu odslušati) – jednom kad imaš godina koliko i junak i jednom kad si stariji od njega? Ili treba zauvek ostati mladalački buntovan sa pokličom na usnama…  iz Suade:

Suada

Drugovi, budimo iskreni
vec nam se blizi dvadeseta*
a treba zivjeti i pjevati
idemo kao na maturskoj veceri
uno, due, tre, quatro

*uz mali dodatak… već smo na pola puta do devedesete…

Čisto kao uteha i nada… jer…

… ako su to samo bile laži,

lažimo se bar još malo….

Ako su to samo bile laži…..

 
2 коментара

Објављено од стране на 11. јануара 2013. in Moj svet kroz muzičku prizmu

 

Ознаке: , , , , , ,

2 responses to “Dilema jedne mladosti – ili šta je bolje biti – pijan i mlad, ili trezan (rok)star?

  1. Wojciech

    14. јануара 2013. at 3:14 pm

    Na tvom blogu svaki post ima posebnu emociju.
    Bravo!
    Vratila si me…
    Pozdrav! 🙂

     
    • Marina Majska

      14. јануара 2013. at 5:51 pm

      🙂 Trudim se… 🙂 u suštini sve su to slike iz moje glave… ) Hvala ti i drago mi je da si uživao u povratku u neko doba… 😀

       

Da li ste pročitali?

 
evoblogamoga

žica na ptici

The Witch of Walkerville

Where spiritual & practical meet

Let's be unique

sequuntur somnia

simple Ula

I want to be rich. Rich in love, rich in health, rich in laughter, rich in adventure and rich in knowledge. You?

Je suis Mila

by Milica Pralica

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

Između zvezda i blata

Slike iz života jednog paora amatera i pesnika u pokušaju...

Jasna

Naše je samo što drugima damo.

Inspirational Woman

Lifestyle Blog

Blog jednog pisca

Vladimir Vujinović

ŠtaSeKuva?

Nešto kuvamo u glavi, a nešto na šporetu

