RSS

Novi tekst Kod Majske

09 сеп

Ako imate malo slobodnog vremena, navratite na kaficu Kod Majske 🙂

ČEMU NAS JE MAMA IPAK NAUČILA

Kad sam pokrenula rubriku – mama mi nije rekla to – nisam mislila ni na jednu mamu konkretno. Više mi se nametnula misao o kolektivnoj majci sa ovih podneblja, koja iz najbolje namere i onako kako najbolje ume uči svoju ćerku kako da se dobro uda i da dobro prođe u životu. Tako je nju učila njena majka, a ovu pre toga njena. O raskoraku između učenja i naučenog ipak sledeći put. Danas bih želela da vam kažem nekoliko reči o svojoj majci koja nas je pustila u život s rečenicom: BIĆE KAKO BITI MORA.

Mamino detinjstvo i mladost nisu bili laki i lagodni.  Živeli su u malom stanu na Limanu, radio je samo moj deda, hranio troje dece, dok se moja baka brinula da sve bude pod kontrolom u kući. I, ma koliko bilo teško, i ma koliko ponekad nedostajalo i novca i hleba ipak nikada im  nije nedostajalo ljubavi i strpljenja. Strpljivo je baka mamu učila da sve u životu  bude onako kako bude, i da drugačije ne može, i tu mudrost joj je dala u amanet da njome  vaspitava svoju decu, a da, ako bog možda da, i mi jednom nekog tome naučimo.

Nastavak:

http://www.mastersofspeed.rs/coolumna/cemu-nas-je-mama-ipak-naucila/

 

 
11 коментара

Објављено од стране на 9. септембра 2013. in Svakidašnji ritmovi

 

11 responses to “Novi tekst Kod Majske

  1. duplavenera

    9. септембра 2013. at 8:38 am

    Baš mi je legao ovaj tekst. Već duže vreme razmišljam upravo o tome kako se vrlo često bespotrebno nerviramo, upinjemo, činimo ovo ili ono jer, BIĆE KAKO BITI MORA , a niko ne zna kako će biti. Naravno, treba učiniti sve što je do nas, ali ne možemo izbeći ono što nas čeka. A što se tiče prvog dela teksta koji govori o majkama koje su učile svoje kćerke kako da se dobro udaju, ja sam izgleda izrod ja moju „učim“ da bude srećna i da nekoga usreći 🙂

     
    • Marina Majska

      9. септембра 2013. at 8:49 am

      Molim te, pročitaj drugi tekst https://www.facebook.com/CoolUmna koji govori upravo o tome šta nas to mame nisu naučile – a mogla sam i obrnuto – šta su neke mame ipak naučile svoje ćerke. Vaspitanje je čudesna, divna i teška nauka (malo se šalim) i nema univerzalnog recepta, niti ključa za to. Ja mnoge pouke svoje mame shvatam tek kasnije, jer sam bila jedna od onih šta mama zna… Ali je u njenom vaspitanju bilo mnogo onih stereotipnih priča… o sreći i usrećivanju u braku 🙂 Tvoja ćerka je jedna srećna mlada žena i nadam se da je toga svesna. 🙂 Hvala na komentaru. 😀

       
    • ironijexl

      9. септембра 2013. at 11:07 am

      Nekada davno postojalo je jedno selo gde je živeo veoma mudar starac. Seljani su verovali da je on u stanju da odgovori na sva njihova pitanja. Jednoga dana, farmer iz sela ode do mudraca i usplahirenim glasom zavapi:
      “Mudri čoveče, pomozi mi. Dogodilo se nešto strašno. Vo mi je uginuo i nemam drugu životinju koja bi mi pomogla da zaorem njivu. Zar to nije nešto najgore što je moglo da mi se desii?” Mudrac je odgovorio:
      “Možda jeste, možda nije.”

      Čovek je požurio natrag u selo i svima ispričao kako je mudrac poludeo. Sigurno da je to bila najgora stvar koja je mogla da se desi. Zašto on to nije mogao da vidi? Međutim, sledećeg dana, u blizini kuće farmer ugleda mladog, jakog konja. Pošto više nije imao vola da mu pomogne u obrađivanju zemlje, on reši da uhvati konja. Tako je i uradio. Kako je farmer bio srećan! Oranje nikada nije bilo lakše. Čovek se vratio mudracu da se izvini:

      “Bio si u pravu, mudri čoveče. Gubitak vola nije bilo najgore što je moglo da se dogodi. To je bila sreća u nesreći! Nikada ne bih imao konja, da se to nije dogodilo. Moraš se složiti da je to najbolja stvar koja se mogla desiti.” Mudrac je još jednom odgovorio:

      “Možda jeste, možda nije.”
      Ne opet, pomislio je farmer. Mudrac je sada sigurno poludeo. Posle nekoliko dana konj zbaci farmerovog sina dok je jahao. On je povredio nogu i nije mogao da pomogne pri žetvi.
      “Ooo ne!” pomisli čovek, “sada ćemo umreti od gladi.”
      Još jednom, farmer ode do mudraca.

      “Kako si znao da nije dobro što sam uhvatio konja? Opet si bio u pravu. Sin mi je povređen i neće moći da mi pomogne. Sad sam siguran da je to najgore što je moglo da se desi. Ovog puta se i ti moraš složiti.” Mudrac je mirno gledao i snishodljivim glasom rekao:

      “Možda jeste, možda nije.”

      Besan što je mudrac tako arogantan, farmer se vratio u selo. Sledećeg dana u selu je počela mobilizacija zbog rata koji je iznenada buknuo. Farmerov sin bio je jedini koji zbog povrede noge nije morao da ode.

       
      • Marina Majska

        9. септембра 2013. at 3:44 pm

        Dragi Bane, znam ovu priču i to je to. Obrni, okreni – biće kako je pisano, a mi možemo samo da verujemo ili ne… 🙂
        Hvala ti što si pročitao 😀 od ❤

         
  2. tatjanamb

    9. септембра 2013. at 9:36 am

    Odlicna poruka – Bice kako biti mora. Odlicna zato sto sama pomisao na ovu recenicu moze da nas rastereti mnogih nepotrebnih i nedelotvornih (u pozitivnom smislu) razmisljanja, planiranja, opterecenja… Na mnogo toga prakticno nemamo uticaja u onoj meri u kojoj zelimo i zato se treba ograniciti na cinjenjenje maksimuma u nekoj situaciji. I to je ono moguce, dovoljno i (verovatno) ono pravo.

     
    • Marina Majska

      9. септембра 2013. at 3:54 pm

      Jeste. Najveće mudrosti satkane su u nekoliko reči i univerzalne su. Roditelji nas suštinski otprate u svet sa kompletnim uputstvom za upotrebu, samo često ne umemo da se snađemo u svemu tome. Usput, mislim da je naš ženski mozak preopterećen razmišljanjima o tome kako, zašto, kad… a da mi nikakvog uticaja na to nemamo. Biće kad bude. Mama je govorila, mada je čak i ona ponekad upadala u zamku šta nosi sutra. No, ne krivim je. U ovoj zemlji neizvesnosti majke moraju da razmišljaju 5 koraka unapred… pa to često vodi u neizvesnost… Ali, onda se ona opet lepo seti ove rečenice i gura dalje 🙂 Hvala ti na komentaru 😀

       
  3. tatjanamb

    9. септембра 2013. at 9:39 am

    P.S. Ostavila sam ti komentar i na linku koji si navela u tekstu. Nije se pelcovao, pa ga, molim te, izvuci na svetlo dana :D.

     
    • Marina Majska

      9. септембра 2013. at 3:56 pm

      Našla sam komentar tamo i izvukla ga na svetlost dana. Tnx 🙂 još jedared 😀

       
  4. tanjatg

    9. септембра 2013. at 11:46 am

    Pročitah nastavak tamo, pa se vratih ovde čisto da ti kažem da me je ovaj tekst učinio sentimentalnom. Eto tako je ovog puta bilona kafici kod Majske, sentimentalno i inspirativno :).

     
    • Marina Majska

      9. септембра 2013. at 3:57 pm

      Draga moja Tanja, lepe su te inspirativne kafe. Jako me raduje da ti je prijalo, i da znaš, volela bih kada bismo uspeli da se skupimo na nekoj kafi. Neko blogersko druženje… 🙂 Hvala ti 🙂

       

Da li ste pročitali?

 
evoblogamoga

žica na ptici

The Witch of Walkerville

Where spiritual & practical meet

Let's be unique

sequuntur somnia

simple Ula

I want to be rich. Rich in love, rich in health, rich in laughter, rich in adventure and rich in knowledge. You?

Je suis Mila

by Milica Pralica

Labilna

Ubij vreme, da ono ne bi ubilo tebe :)

oblogovan

Pokušaj slaganja reči u nizove u kojima će se neko prepoznati...

Između zvezda i blata

Slike iz života jednog paora amatera i pesnika u pokušaju...

Jasna

Naše je samo što drugima damo.

Inspirational Woman

Lifestyle Blog

Blog jednog pisca

Vladimir Vujinović

ŠtaSeKuva?

Nešto kuvamo u glavi, a nešto na šporetu

